poniedziałek, 25 lipca 2011

Ankieta banku ING



Pewnego dnia wchodząc na internetowe konto ING tuż po wylogowaniu zauważyłem ciekawą ankietę. Otóż dotyczy ona wielkości naszych oszczędności w danym miesiącu, a konkretniej w bieżącym. Postanowiłem i ja kliknąć w odpowiedni "ptaszek" głównie w celach sprawdzenia wyników ankiety. Co się okazało???

- 37% ankietowanych przyznało iż nic nie odłożyło w tym miesiącu a ponadto się nawet zadłużyło.
- 27% osób nie zaoszczędziło żadnych pieniędzy ale na szczęście nie zadłużyło się.
- 12% udało się odłożyć więcej niż 30% dochodu.
- 10% odłożyło mniej niż magiczne 10% dochodu o którym tak często się wspomina chociażby na blogach finansowych.
- 9% ankietowanych zaoszczędziło ok 10-20% zarobku.
- 5% zaoszczędziło piękne 20-30% dochodu.

Co to wszystko znaczy??? Że my blogerzy stron o tematyce finansowej, inwestycyjnej i oszczędnościowej mamy jeszcze wiele do zrobienia i uświadomienia w naszych społeczeństwie.

Żeby nie było niedomówień, jeszcze kilka miesięcy temu zaliczałem się do grupy "pięknych" 20-30%, teraz tylko zarabiam, wydaje i nie oszczędzam nadwyżek. Po prostu nie udaje mi się:( Pocieszający fakt na osłodę to taki że nie zadłużam się chociaż.

A morał z tej opowieści jest prosty i każdemu znany, więcej finansowej wiedzy i chęci, a oszczędności MAMY :D

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Będę zaglądać na bloga, bo warto.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wole kupić ubezpieczenia finansowe i zabezpieczyć się przed niepożądanymi wypadkami w czasie inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oszczędności są przejadane i wydatkowane na cele konsumpcyjne. Ile osób z programu 500+ odkłada te 500 zł na dzieciaki? Na fundusze, lokaty czy cokolwiek innego? Nikły procent. Przyczyn może być wiele, a jedną z nich jest niski poziom edukacji finansowej. Wystarczy poczytać: http://porownywarka.finansowakredytow.pl/kredyt-gotowkowy-oferta.php

    OdpowiedzUsuń